Биыл Тәуелсіздіктің көгілдір туы азат Қазақстан аспанында желбірегеніне 20 жыл толмақ. Отанымыздың осынау ең басты мерекесіне ел теміржолшылары толайым табыстармен қатар, баға жетпес тартулармен келе жатыр. «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ Астана мен тағы басқа қалаларда темір жолға қатысты зауыттар салып, отандық өнім өндірушілерді айрықша қолдаумен бірге, еларалық «Жетіген–Қорғас» және «Өзен – Түркіменстанмен мемлекеттік шекара» темір жолының құрылысын тәуелсіздік мерекесіне пайдалануға бермек. Осынау баға жетпес тартулармен қатар теміржолшыларда тағы бір айпара қуаныш бар. Ол – биыл Ресейден Қазақ еліне қайтарылатын 575 шақырым темір жолдың бар мүлкімен ұлттық компанияның қарамағына түпкілікті өтетіндігі. Бұл ізгілікті іс тәуелсіздіктің мерейлі тойына тамаша тарту болумен бірге мемлекетіміздің іргетасын бүгінгіден де нығайта түсері анық.
Алдағы үшінші тоқсанда темір жол бойынша Қазақстан мен Ресей арасындағы алыс-беріс ісі толығымен аяқталмақ. Жүз жылдан бері екі елді байланыстырып жатқан темір жолдарды және оған қарасты мүліктер мен нысандарды дау-дамайсыз тең бөлісу оңай болмағаны анық. Тәуелсіздік алған 20 жыл ішінде ел-жер қазақтікі болса да, ел экономикасының күретамыры саналатын темір жолдың 600 шақырымға жуық бөлігі көрші елдің – «РТЖ» ААҚ құзырында болғандықтан ел экономикасының еркін көсіліп дамуына көптеген келеңсіз кедергілер келгені рас. Мысалы, Ресей темір жолының тарифі осыған дейін ҚТЖ тарифінен бірнеше есе қымбат болып келген. Мұндай жағдайда, еліміздің шетелдерге тауар экспорттаушылары мен ел ішіне сол аумақтан өнім тасымалдаушыларға көптеген қиындықтар кездесетін. Өз елі болғанымен Ресей құзырындағы темір жол бойында тұратын және пойыз магистралына жақын орналасқан ауыл-ауданның халқы да 20 жыл бойы талай ыңғайсыздықты бастан кешіргені жасырын емес.
Бұйыртса, 2-3 айдың көлемінде Қазақстан Республикасына транзиттік темір жол учаскелерінің жалпы ұзындығы 261 шақырым болатын және транзиттік емес темір жол телімдерінің ұзындығы 314 шақырым болатын, ал екеуін қосқанда 575 шақырымды құрайтын магистральдар барлық мүлкімен берілуі тиіс. Есесіне, «Алаған қолым береген» демекші, Ресейге олардың аумағындағы Қазақстан иелік етіп келген 566 шақырым темір жол беріледі. Бұл темір жолдар мен мүліктерді реттеп алмасу шарасы өткен ғасырдың 1996 жылы басталған еді. Сол жылдың 18 қазанында темір жол кәсіпорындарының, мекемелерінің және ұйымдарының қызметін құқықтық реттеу ерекшеліктері туралы Қазақстан Республикасының Үкіметі мен Ресей Федерациясының Үкіметі арасындағы келісімнің аясында аталған екі ел арасындағы темір жол нысандары меншігін құқықтық реттеу ісі қолға алынды. Әйткенмен, сол өткен ғасыр жылдарынан бері бұл игі бастамадағы көптеген істер әртүрлі себептермен тиімді шешімдері табылмай іркіліп қалған еді. Тек соңғы 2-3 жыл көлемінде ғана бұл бағыттағы істер ілгерілей бастады.
Ел тәуелсіздігін қазіргіден де нығайтып, экономикасының қарыштап еркін дамуына үлкен серпін беретін игі істің ел пайдасына шешілуі үшін «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ-ның бүгінгі басшылығы мемлекеттік деңгейдегі орасан зор іс тындырды. Көлденең кезігіп, тосқауыл болған түйіні көп мәселелердің шешілу жолдарын дұрыс тауып, ел мүддесін қашанда бірінші кезекке қойып отырды. Сан рет көрші ел мамандарымен кездесіп, екі жаққа да тиімді боларлық сан түрлі құжаттар дайындап ұсынды. Тіпті бір уақыттары дұрыс деп саналған құжаттарды оңтайландырып қайта дайындап шыққан кездері де болды. Оның бәрін екі елдің біраз министрліктерінде дәлелдеп, екі елге де тиімді боларына көздерін жеткізіп отыру оңайға соқпады. Өйткені, темір жолдан бейхабар басшыларға темір жолдың тиімді немесе тиімсіз тұстарын дәлелдеуден қиын машақат жоқ. Сондықтан ұлттық компания басшылығы қажетті жерінде шебер иіліп, ел мүддесі үшін керек болса түйіліп, екі жыл көлемінде «өгізді де өлтірмей, арбаны да сындырмай» берік ұстанған салиқалы еркін саясатының арқасында темір жол бойынша Ресей мемлекетімен алыс-беріс ісін жоғары деңгейде аяқтағалы тұр.
Нұрбай ЕЛМҰРАТОВ, журналист.